HTML

Alfa Motor control

Hogy nekem miért volt MOTOR CONTROLL SYSTEM FAILURE hibám

Friss topikok

Linkblog

Archívum

MOTOR CONTROL SYSTEM FAILURE

2010.01.20. 01:08 Tomasman

Kedves olvasó!

Természtesen ez a hibaüzenet sem került el! Úgy történt az eset hogy gondoltam ideje a nagy generálnak és volt levegőszűrő, pollenszűrő, olajszűrő és olaj csere is! Aztán gondoltam mostmár tip-top az autó a váltó is jól müködött! Majd 10 km boldogság! Aztán megkaptam az életem első MOTOR CONTROL SYSTEM FAILURE figyelmeztetés! Nagy megilyedés hogy mi lesz most! MoDiag diagnosztikai programot használtam akkor gyorsan ráköttötem az ELM327BT interfészemet és volt 4 ismeretlen hiba! Töröltem MIL Lámpa elauldt (kis sárga motor ikon). Gondoltam valami kontakt hiba! Abban a tudatban voltam hogy biztos valami kábelhez értünk hozzá a szervíz közben! Azután változó gyakorisággál jött vissza a hiba, de akkor már nem ismeretlenként hanem a következők jöttek:

P1177 Multiplikatív keverék -adaptáció
(Bank 1, nagy motorterhelés tűrésen kívül)
P1178 Multiplikkatív keverék -adaptáció
(Bank 2, alacsony motorterhelés tűrésen kívül)
P0130 Lampdbaszonda hiba az áramkörben (hengersor 1, érzékelő 1)
P0150 Lampdbaszonda hiba az áromkörben (hengersor 2, érzekelő 1)

Később nem maradt csak a P130 és a P150es hiba! Riogattak szintén lambdaszonda cserével meg mindennel! Közlöm hogy az autón semilyen hibás müködést nem vettem észre (ment gyorsult, minden)! 

Megint édesapámhoz fordultam hogy derítsük ki mi lehet a hiba!
Mivel nem tartottuk túl jóminőségünek a Selenia olajat azért váltottam Castrol Magnatech 10W40-es olajra! Apám közölte hogy nem jelemző de lehet hogy az új olajtípustól megváltoztak a lambdaszonda által mért értékek! Kérdeztem hogy mit tehetek? Mondták hogy vagy másik selenia olaj vissza vagy várok hogy elmúlik-e magától a hiba! Mivel olvastam többeket hogy volt ilyen jellegű hibája, de nem tudták mitől ahogy jött úgy el is tünt egyik percről a másikra! Gondoltam várok mert nagy baja nem lehet mert minden ment tökéletesen és annak nagyon kevés az esélye hogy pont egyszerre menjen tönkre két lambdaszonda! Hát már nem emlékszem pontosan, de kb 2000 kb után már többet nem jött vissza a hiba! ÍGY AKINEK OLAJ CSERE UTÁN jelentkezik a hiba, annak van esély arra hogy elfog múlni idővel!

Természetesen ezzel a hibaüzenettel rengeteg komoly hiba is jelentkezhet, ezt csak azért írtam le hogy ha valaki pont olajat cserélt és utána jelentkezik a hiba akkor ez lehet a motor olaj váltása miatt mint ahogy nekem!

Ha szerencséd van akkor ez a hiba is orvosolható ha csak ennyi a kiváltó ok!

Többször is fogom hangsúlyozni hogy a BLOGom célja nem az okoskodás, vagy az autószerelők lejáratása, én csak a tapasztalataimat mesélem el az olvasóimnak! A célom egyedül annyi hogy probálok segíteni azokon akik egy picit müszakibb beállítottságú, és nem annyira tehetős Alfa Romeo tulajok! Akik számára talán segítség hogy ha egy hiba könnyen vagy talán ingyen is orvosolni tudnak!

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alfamotorcontrol.blog.hu/api/trackback/id/tr771686513
süti beállítások módosítása